søndag 29. januar 2012

jeg så et stjerneskudd og ønsket meg deg

Jeg så et stjerneskudd og ønsket meg deg. Du er så vakker. Jeg gleder meg til å bli kjent med deg, til lange våkne netter hvor vi stryker hverandre over pannen og tegner prikk til prikk-bilder på føflekkene våre. Jeg vil vite hva du drømmer om. Vi skal gå tur, hånd i hånd og se på de fine fargene i himmelen og reflektere over hva meningen med livet er mens vi bøyer hodene våre bakover og ser på stjernene og lærer hverandre de stjernebildene vi kan. Så finner vi på nye og kaller dem opp etter oss. Musikken din gjør meg målløs. Jeg vet steder vi kan dra til, der alt vi hører er lyden av fremtiden. Smilet mitt ble til den dagen du fikk meg til å le og jeg vil aldri slutte. Verden ble en plass der alt var sukkerspinn og kjærlighet på pinne en gang mellom sommer og høst, vi spiser lakrissnøre fra hver vår ende og møtes på halvveien, løfter hverandre opp og tar oss i mot når vi nesten faller. Du sier jeg har de fineste øynene. Du har de mykeste leppene. Gåsehud når du spiller, gåsehud når du ser på meg, gåsehud når du sier du er min. Sangen vår ender aldri.